top of page

Personvern

Oppdatert 24.11.23

​

​

​

1) Hva er personopplysninger

Personopplysninger dekker alle opplysninger som kan benyttes for å identifisere en person. Personopplysninger kan for eksempel være fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse eller andre kontaktopplysninger.

​

​

​

2) Hvilke personopplysninger behandles

Vi ønsker å gi deg en best mulig handleopplevelse hos oss, og her finner du en oversikt over hvilke personopplysninger vi behandler i henhold til personopplysningsloven, herunder EU-forordning 2016/679 (General Data Protection Regulation, heretter kalt «GDPR»).
Dette er personopplysningene vi behandler:

​

Grunnleggende informasjon du oppgir

Som navn, adresse, mobilnummer, e-postadresse etc. Informasjonen du oppgir vil også kunne bli beriket via oppslagstjenester (f.eks. vi henter din kontaktinformasjon). Dette gjør vi for å kunne levere tjenestene vi tilbyr, til identifikasjon og registrering, for å yte god service etc.

 

Opplysninger i forbindelse med utførelse av oppdrag

Slik som reparasjon eller service av elektronikk eller elektrisk utstyr.

​

Når du er i kontakt med oss gjennom bruk av nettsiden eller direkte kontakt med oss via personlig oppmøte, telefon eller via e-post for kommunikasjon i forbindelse med oppdrag, er vi avhengig av en del opplysninger om deg for å kunne utføre oppdraget.

Behandlingsansvarlig for personopplysningene er daglig leder i firmaet,

​

Kontakt:

Servicetronikk

Olav gjærevolls vei 37, 

2500 Tynset

e-post: kundeservice@servicetronikk.no

telefon: +47 908 13 443

​

Vi registrerer kun opplysninger som er nødvendige for å utføre oppdrag.

​

Privatpersoner

  • Navn

  • Adresse for fakturering

  • Adresse for utførelse av eventuelt arbeidsoppdrag

  • Telefon

  • E-post

​

Bedrifter

  • Navn

  • Evt. kontaktperson

  • Adresse for fakturering

  • Adresse for utførelse av eventuelt arbeidsoppdrag

  • Telefon

  • E-post

  • Organisasjonsnummer

​

​

Opplysninger i forbindelse med handel i vår nettbutikk

For eksempel opplysninger i forbindelse med kjøp og reservasjoner, som hvilke produkter du har kjøpt, hvilken leveringsmetode du benyttet, betalingsmetode etc.

​

Informasjon du oppgir via vår kundeservice

​

Eventuelle andre opplysninger som er samlet inn på grunnlag av dine samtykker 

Du vil i så fall få spesifikk informasjon om hvilke opplysninger vi samler inn og hva de brukes til når vi ber om ditt samtykke.

​

​

​

3)  Hva brukes mine personopplysninger til og på hvilke grunnlag?

Vi bruker dine personopplysninger til følgende formål:

​

3.1 Levere våre produkter

Dine personopplysninger blir brukt for å levere best mulig produkter til deg, og det rettslige grunnlaget for behandling av personopplysninger er å oppfylle en avtale du er part i. Dette gjelder formål som:

​

  • Administrere dine ordre/kjøp/returer i nettbutikk eller butikk

  • Informasjon/oppdateringer angående dine ordre/kjøp/returer i nettbutikk eller butikk

  • Svare på dine henvendelser i forbindelse med et kjøp

  • Sende digital kvittering til kunder som ønsker det

​

3.2 Andre formål

​

Sikkerhet og forhindre misbruk

Vi vil kunne behandle personopplysninger på tvers av våre fordelsprogram for å sørge for god sikkerhet i alle våre tjenester og for å avdekke eller forhindre ulike typer misbruk av tjenester og bedrageri. Det rettslige grunnlaget for å behandle personopplysninger til dette formålet er vår berettigede interesse til blant annet å avdekke svindel eller misbruk av våre tjenester eller betalingsmetoder.
 

​

​

4) Deler dere mine personopplysninger?

Våre leverandører trenger personopplysninger for å kunne levere tjenester til oss innenfor rammene av de behandlingsaktiviteter som fremgår av denne erklæringen. Vi har databehandleravtaler med de aktuelle leverandørene som setter tydelige begrensninger for hvordan de kan bruke dine personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernregelverk.

Vi deler dine personopplysninger med våre leverandører innenfor:

​

  • Kundeservice

  • Analyse/statistikk

  • Betaling

  • Transport

  • Teknisk support

  • Markedsføring

  • Kommunikasjonstjenester

​

​

​

5) Hvor lagres mine personopplysninger?

Alle personopplysningene dine lagres innenfor EU/EØS, men noen av våre leverandører har tekniske supporttjenester plassert utenfor EU/EØS. Ved bruk av disse supporttjenestene, vil en eventuell behandling av dine personopplysninger være regulert i henhold til EU/EØS standardkontrakt for overførsel til tredjeland eller annen godkjent overføringsmekanisme med behov for eventuelle tilleggssikringer. Vi arbeider hele tiden med å sikre at vi og våre leverandører etterlever personvernregelverket, også for overføringer til tredjeland. 

​

​

6) Hvordan kan jeg administrere mine personopplysninger?

Du kan når som helst velge å endre dine personopplysninger, preferanser, samtykker og øvrige personverninnstillinger. Dette kan du enten gjøre selv under Mine Sider eller kontakte oss for å få hjelp.

​

  • Ønsker du innsyn i dine personopplysninger, har du rett til å be om dette

  • Ønsker du å få dine personopplysninger korrigert, har du rett til å be om dette

  • Ønsker du å slette dine personopplysninger, har du rett til å gjøre dette så lenge vi ikke er lovpålagt å lagre de

  • Ønsker du å begrense behandlingen av dine personopplysninger, har du rett til å be om dette.

  • Du vil motta informasjon fra oss hvis vi gjør korrigeringer eller sletter dine personopplysninger, eller hvis vi begrenser behandlingen

  • Du har muligheten til å kreve personopplysningene dine utlevert i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format, og til å ta opplysningene med deg til en annen virksomhet. Dette gjelder kun opplysninger du aktivt har gitt fra deg

  • Du har rett til å gi beskjed dersom du mener vi ikke behandler dine personopplysninger korrekt

​

​

​

7) Hvem har tilgang til personopplysningene mine?

Dine personopplysninger behandles bare av autorisert personell som har tilgang til informasjonen i kraft av sin yrkesmessige stilling, og som er underlagt en forpliktelse til utelukkende å hente/bruke dataene for det spesifiserte og legitime formålet de ble samlet inn for.

​

​

​

8) Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?

Dine personopplysninger blir lagret så lenge det er nødvendig for å utføre tjenestene beskrevet i denne erklæringen, eller så lenge loven pålegger oss å beholde dem. Deretter blir de slettet. 

​

​

​

9) Hvordan sikrer vi dine personopplysninger?

Vi lagrer personopplysningene dine i vårt datasenter og hos anerkjente skytjenesteleverandører. Tilgang til dataene dine er sikret i henhold til standard sikkerhetsmetoder for å forhindre uautorisert tilgang. Vi følger felles standarder for å beskytte personopplysninger og sensitiv informasjon.

​

​

​

10) Hvordan fungerer regelverket rundt personopplysninger?

All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, lagring og utlevering er underlagt særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven. Det er Servicetronikk som er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med lovens regler, dvs. «behandlingsansvarlig». Datatilsynet fører tilsyn med at regelverket overholdes i Norge. Du har rett til å klage til Datatilsynet over behandlingen som gjøres av behandlingsansvarlig i forbindelse med denne personvernerklæringen.

​

​

​

11) Behandlingsansvarlig og kontaktinformasjon

Behandlingsansvarlig er Servicetronikk, Olav gjærevolls vei 37,2500 Tynset, Norway. Har du spørsmål rundt  dine personopplysninger, kontakt oss gjerne på kundeservice@servicetronikk.no.

​

​

​

12) Endringer

Dersom det skulle skje endringer i vår behandling, i våre tjenester eller i personvernregelverket, kan vi oppdatere personvernerklæringen slik at den reflekterer den faktiske behandlingen av personopplysninger.

Copyright © 2024 Servicetronikk | Utviklet av Rokstad - WIX.com

bottom of page