top of page

Kjøpsvilkår

Oppdatert 24.11.23

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett, Servicetronikk.no. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Vilkårene i avtalen er ikke en begrensning i de lovbestemte rettighetene, men forteller om partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. 

1) Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post), samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning. 

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. 

Vi har en grense på maks 10 produkter pr bestilling

2) Partene

Selger er Servicetronikk, Olav Gjærevolls vei 37, 2500 Tynset, kundeservice@servicetronikk.no,

+47 908 13 443, org.929018419 også omtalt som vi. 
 

Kjøper er forbrukeren som foretar bestillingen, også omtalt som du eller kunden. 

3) Priser og avgifter

Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner. Prisene på produktene vises eksklusive frakt- og betalingsavgifter. Frakt- og betalingsavgifter vil synliggjøres før bestillingene er foretatt.  

Vi gjør oppmerksom på at priser i butikk og i nettbutikken kan variere og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser. Det er prisen i ordrebekreftelsen som er gjeldende i avtalen mellom kjøper og selger. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen dersom vi har hatt feil pris som kjøper burde ha forstått var feil i kjøpsøyeblikket. Dette gjelder også etter ordrebekreftelse er sendt.  

Kampanjer

En kampanje gjelder på varens ordinære pris (angitt på nettsiden) og kan ikke kombineres med andre kampanjer eller rabatter, hvis ikke dette er spesifisert i tilbudet.

4) Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.  

Vi tar forbehold om utsolgte varer grunnet feil i vår lagerbeholdning. Vi forbeholder oss da retten til å kansellere din ordre eller del av ordren. Dette kan også skje etter at ordrebekreftelsen er sendt fra oss. Vi er pliktige til å informere deg om kanselleringen så snart feilen oppdages. Dersom deler av din ordre blir kansellert vil dette stå oppført i din kvittering som du mottar pr e-post. Blir hele din ordre kansellert som følge av feil i lagerbeholdningen vil du motta informasjon om dette pr e-post. Kjøper vil ikke bli belastes for de kansellerte varene.   

En ordre bestilt med tjenesten «Klikk og Hent» eller «Utlevering i butikk» anses som kansellert fra kjøpers side, dersom ordren ikke blir hentet i valgt butikk innen fristen (7 dager). Kjøper vil bli kreditert beløpet. 

5) Betaling

I vår nettbutikk blir kun betaling med Vipps benyttet, når varen er betalt vil den bli klargjort for henting hos selgers adresse (Olav gjærevolls vei 37, 2500 Tynset).

Betaling med Vipps utføres i samarbeid med Vipps AS («Vipps»), Dronning Eufemias gate 11, 0150 Oslo

Vipps

Betalingen blir behandlet av Vipps som er en sikker elektronisk betalingspartner. Betalingssiden er sikret med SSL og alle detaljer er kryptert. Vi deler kun mobilnummer med Vipps. Se Vipps personvernerklæring.

Personvern
Vi vil ikke benytte dine personlige opplysninger til annet enn å yte den nødvendige service i forbindelse med ditt kjøp. 

Les mer om sikkerhet rundt betaling under vår personvernerklæring.

6) Levering

Leveringen er skjedd når kjøper, eller hans representant, har overtatt tingen.

Ved "klikk og hent" vil din ordre ligge klar for henting 7 dager etter at du har mottatt sms/e-post om at din ordre er klar for henting. Du må ved henting oppgi ordrenummer og fremvise gyldig ID/legitimasjon som samsvarer med kundenavnet på ordren. Skal en annen person hente ut pakken for deg må personen fremvise gyldig ID/legitimasjon på bestiller og seg selv ved henting. Ordre som ikke bli hentet innen 7 dager vil bli registrert i retur og ordren anses som kansellert fra kjøpers side. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort (se informasjon under punkt 5: Betaling).

7) Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv. 

8) Angrerett

 

Angrerett

Når du handler på Servicetronikk.no har du som kunde en lovfestet rett til å angre kjøpet innen 14 dager uten å måtte oppgi noen som helst grunn til dette. Angrefristen utløper 14 dager fra den dagen du får ordren i fysisk besittelse (angrerettloven §21 første ledd). Det er ditt ansvar å dokumentere angret kjøp. Ved benyttet angrerett vil du få tilbakebetalt pengene for kjøpet, inkludert fraktkostnader. Eventuell returfrakt vil bli trukket fra.  

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.  

Servicetronikk er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold, og senest 14 dager fra Servicetronikk fikk melding om din beslutning om å benytte angreretten. Servicetronikk har rett til å holde tilbake betalingen til de har mottatt varene fra deg, eller til du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake. 

Tilbakebetaling/Kreditering

Ved retur vil tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort. 


 

9) Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 og kjøpsloven §22 til 29 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. 

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse. 

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet. 

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet. 

Leveres varen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen. 

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen, i henhold til kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av. 

10) Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til regelen i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selger.

Reklamasjon til selger bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. 

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen. 

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet.

Transportskade

Hvis pakken har blitt skadet under transport, ber vi deg kontakte vår kundeservice snarest. Vennligst legg ved bilder av pakken og skaden, samt ditt ordrenummer.

11) Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse

Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. 

Heving

Selgeren kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. selger kan likevel ikke heve dersom kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentet ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, kan kjøper belastes med et gebyr på kr 100. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år

Force majeure

Hvis selger blir utsatt for force majeure, det vil si hvis de eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for eksempel krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har selger rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning. 

12) Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10. Alle produkter som selges kan brukes lovlig i Norge.

13) Personopplysninger

Ved registrering av din bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og levere din bestilling, og gi deg servicen og handleopplevelsen du forventer. Les mer om hvilke personopplysninger som behandles, grunnlag og formål i vår personvernserklæring.  

14) Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no

 

Organisasjonsinformasjon

 

SERVICETRONIKK
Olav gjærevolls vei 37 
2500 Tynset  
Norge 
Tlf.: +47 908 13 443

E-post.: Post@servicetronikk.no
VAT: 929018419

Copyright © 2024 Servicetronikk | Utviklet av Rokstad - WIX.com

bottom of page